2minds 

                                                 Ellen & Nienke

Slaapcoaching (verbeter je slaap)

Om beter te slapen en zo je slapeloosheid op te lossen, is een persoonlijke, stapsgewijze, aanpak nodig. De slaapcoaching die Ellen geeft, is ontwikkeld door slaapwetenschappers van Somnio. In 8 weken leer je je slaapkwaliteit en slaapefficiëntie te verbeteren. Deze wetenschappelijk onderbouwde slaapcursus is gebaseerd op cognitieve gedragstherapie (CGT-i). Samen met een coach pak je de gewoontes en gedachten aan die jouw slaapprobleem in stand houden. Je leert nieuw slaapgedrag aan om zo op een natuurlijke manier beter te slapen, zonder (slaap)medicatie.

Insomnie = slapeloosheid

Wel willen, maar niet kunnen slapen. Of het nu om moeite met inslapen gaat, of ’s ochtends (veel) te vroeg wakker worden en niet meer verder kunnen slapen of om 4.00 klaarwakker zijn. Heel vervelende ervaring, omdat je weet hoe belangrijk slaap is. Je komt in een negatieve slaapspiraal terecht.

Mensen die last hebben van insomnie liggen vaak uren wakker. Ze draaien, piekeren, gaan er even uit, ergeren zich aan zichzelf, proberen ontspanningsoefeningen te doen. Maar niets lijkt te helpen.

Het aantal mensen dat last heeft van insomnie is groot. Het gaat dan niet over een keer een nachtje slecht slapen, maar heel veel nachten niet goed slapen. Is dit al een paar maanden aan de gang, dan heb je het over chronische slapeloosheid of insomnie.

De voornaamste klachten zijn:

  • moeite hebben met inslapen
  • niet doorslapen 
  • gebroken nachten (middenin de nacht klaarwakker zijn en tegen 6.00 weer in slaap vallen)
  • niet uitgerust zijn na de slaap
  • 's nachts piekeren

Hierdoor ben je overdag erg moe, snel prikkelbaar, versuft, je hebt concentratieproblemen, kunt niet helder denken, misschien voel je je zelfs angstiger of ben je somberder, et cetera. De gevolgen zijn vaak veel groter dan je misschien wel verwacht.


'Doodmoe word je ervan. Al die tips en adviezen, niets lijkt te helpen...'


Al veel geprobeerd?

Heb je al veel tips en adviezen geprobeerd? Maar niets helpt? Dat kan kloppen. Op zich zijn de tips goed. Alleen is het belangrijk dat er eerst goed gekeken wordt waar jouw problemen door komen. Pas daarna ga je onderzoeken wat echt voor jou werkt.

Waarom ga je niet samen met Ellen aan de slag om je slaap te verbeteren? Je krijgt dus coaching op maat.
Gun jezelf een verbeterde slaap door deze coaching te volgen.


Wat we gaan doen?

Eerst hebben we telefonisch contact met elkaar. Na een korte screening is het duidelijk of de CGTi-methode bij jouw slaapprobleem past. Het kan ook zijn dat er een ander probleem speelt en dan is deze slaapcoaching niet geschikt. Ook kijken we wat een goed moment is om te starten.

De coaching duurt 8 weken.
Het is belangrijk dat we weten waar je slaapproblemen door komen. Daarom is de eerste stap het in kaart brengen en het registeren van je slaapgewoontes en slaappatroon.

Na de eerste twee weken beginnen we met een uitgebreide afspraak, waarin je goede voorlichting krijgt over slaap. Er zijn dingen die belangrijk zijn om te weten. Weten hoe het zit helpt al! Deze weken gebruiken we om je slaap te verbeteren. 

Aan het eind van de coaching is je slaap verbetert. En het mooie is dat tijdens een periode dat het wat minder goed gaat met de slaap je weet wat je kunt doen om weer beter te slapen. En grote kans dat het 's nachts piekeren verdwenen is.

  • Tegen het einde van de eerste twee weken registratie wordt duidelijk of er bij jou sprake is van slapeloosheid. Is dit het geval, dan word gevraagd om het totale bedrag over te maken. Daarna gaan we verder met de coaching. Komt er geen slapeloosheid uit de registratie naar voren dan worden er geen kosten in rekening gebracht en kan ik je helaas niet verder helpen.
    Kosten: 330,-  (tip: vraag aan je werkgever om een vergoeding)

'Beter slapen is zo belangrijk als het gaat om je goed voelen.'


Meld je aan via: 2minds.preventie@ggze.nl



2minds.preventie@gmail.com
0641932278 | Nieuwstraat 54 | 5691 AD | Son en Breugel